Situată în piața ce îi poartă numele, Gara de Nord este cel mai mare punct feroviar al țării, făcând legătura între toate zonele României. Gara este de asemenea și cel mai mare punct de intrare în capitală.
Gara de Nord a fost fondată în 1868/1869, inaugurarea ei fiind făcută la 13 septembrie 1972, fiind deschisă circulația feroviară pe ruta Roman-Galați-București-Pitești. Denumirea inițială a stației era Gara Târgoviștei, deoarce la vremea aceea, Calea Griviței de azi se numea Calea Târgoviștei. Gara de Nord nu a fost construită cu scopul de a deveni principalul punct feroviar al României, inițial fiind construite 7 linii, destinate transporturilor marfare și de persoane, și foarte multe ateliere.
În 1888, Gara își capătă de numirea ,,de Nord”, deoarece Calea Târgoviștei își schimbă numele. Clădirea fusese construită conform planurilor Ministerului Lucrărilor Publice, însă în anul redenumirii a trebuit să fie reabilitată.
În 1890 este pusă în funcțiune centrala telefonică a Gării de Nord, ce avea 25 de linii doar în București. Extinderea gării a continuat până în punctul în care, în perioada interbelică, Gara de Nord a ajuns să aibă 6 linii pentru plecări și 4 pentru sosiri.